27 Jun 2009

Calon PAS di N41

Bendahari PAS Kuala Krai, Fauzi Abdullah dipilih sebagai calon parti itu dalam pilihanraya kecil DUN Manek Urai 14 Julai ini. Pencalonan Fauzi itu diumumkan oleh Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam satu cermah di Kampung Manek Urai Lama pada kira-kira jam 11 malam ini.

Fauzi yang berusia dalam lingkungan 50-an adalah seorang peniaga ikan dan anak tempatan.Selain jawatan bendahari, beliau juga bertanggung sebagai pengerusi Majlis Tindakan DUN (MTD) Guchil - juga terletak dalam parlimen Kuala Krai.

Semoga sama-sama kita membantu dalam memenangkan calon PAS yang bertanding pada kali ini. Lazimnya seperti apa yang sering kita perhatikan sekiranya pilihanraya kecil diadakan yang mana BN meletakkan calon untuk bertanding, maka akan terdengarlah pelbagai isu yang selalunya menggambarkan pembangkang khususnya PAS sebagai parti politik yang terkebelakang. Maka tenggelamlah siapa yang menentang UMNO/BN, media massa cetak mahupun elektronik selalunya akan menjadi lidah rasmi kerajaan untuk sensasikan isu-isu yang remeh.

Jesteru itu kita sebagai pendokong gerakan Islam PAS maka doa dan munajat kita sangat diperlukan untuk memohon Allah SWT menurunkan tenteraNYA dari langit untuk membantu jemaah yang kita sayangi.




0 ulasan: